MUARA SUNGAI SONGSANG

Sekitar Tahun 1780an, Penduduk dari sekitar Kg Berhala Gantang telah meneroka Sungai Semantan untuk mencari bijih timah, emas dan hasil hutan dengan memudiki Sungai Semantan. Selain mencari hasil, penduduk juga telah membuka perkampungan di tebing sungai seperti Kg Songsang, Kg Gantok, Kg Sg Dingin, Kg Chatin hingga ke Kg Janda Baik....

SELAMAT DATANG

Pengunjung laman blog dialu alukan untuk menyumbang berita dan pendapat untuk kebaikan bersama..

MADAH BULANAN

" ILTIZAM UNTUK KEMAKMURAN MUKIM"

Cari Blog Ini

Madah Januari 2011 : " Gagal Merancang Bermakna Merancang Untuk Gagal.."

Selasa, 11 Januari 2011

PENGHARGAAN 2010

Jamaludin Haji Ayub
Penghulu Mukim Songsang


Salam Ukhwah Untuk Semua Pengunjung....
2010 telah berlalu pergi, tanggal 01 April 2010 saya telah diberi tanggungjawab sebagai Penghulu Mukim Songsang, Daerah Temerloh, Negeri Pahang Darul Makmur. Sesungguhnya keizinanNya menempatkan saya ke jawatan ini sangatlah bermakna didalam rakaman kehidupan saya. Minat dan iltizam yang selama ini sentiasa berkobar kobar untuk menyumbangkan sesuatu untuk Nusa dan Bangsa terjawab dengan amanah ini.

Kepada barisan kepimpinan JKKK di Kampung Lompat, Kampung Raja, Kampung Gantok, Kampung Paya Keladan dan Kampung Tan Sri Yahya yang sentiasa menyokong idea dan pelaksanaan saya mentadbir dan menguruskan Mukim Songsang amatlah saya hargai. Mudah mudahan kerjasama sebegini lebih utuh dan berterusan. Tidak ketinggalan sepanjang komitmen 2010 ini, saya merakamkan penghargaan terimakasih tidak terhingga kepada semua pihak yang membantu dan menyokong....

salam ukhwah dari..

PENGHULU MUKIM SONGSANG

Tiada ulasan:

Catat Ulasan